Cel mai probabil, în ultima lună ai realizat cel puțin un slideshow. Trăim vremuri în care prezentările sunt metoda principală de comunicare în afaceri, de la prima idee a unui startup până la rapoartele trimestriale ale celor mai mari corporații, informațiile abstracte și poveștile emoționale ajung să fie puse în câteva slide-uri și să fie împărtășite publicului țintă.
Prin cunoașterea a câteva principii și tehnici simple, realizarea prezentărilor devine o plăcere și în același timp o metodă eficientă de a-ți comunica ideile și povestea.
De ce merită să participi?
- ca să înțelegi rolul prezentării (slideshow-ului) într-un eveniment oratoric
- ca să descoperi principiile de design din spatele celor mai de succes prezentări
- ca să devii „software independent” – prezentările bune nu depind de aplicația în care le realizezi
- ca să înțelegi cum prezinți vizual informații și povești
- ca să scurtezi timpul de lucru al unei prezentărica să ierarhizezi informațiile și elementele vizuale pentru a avea un impact maxim
- ca să descoperi secretele celor mai cunoscuți profesioniști care folosesc slide-uri (Julian Treasure, Steve Jobs, Richard St. John, Guy Kawasaki etc.)
Despre ce vorbim?
Principiul CRAP
- contrast
- repetiție
- aliniere
- proximitate
Ierarhia informației
- dimensiunea textului
- aranjarea în slide
- imagini și video în slide-uri
Aspecte tehnice
- fonturi
- softuri de prezentare
- așezarea în sală
- folosirea telecomenzii (remote presenter)